Paradoks

Ya
Aku memang over excited. Terlalu bahagia. Jangan berspekulasi macam-macam
Aku kadang terlalu berlebihan menampakkan kegembiraan

Begitu...

Aku takut ini menjadi salah paham

Atau jangan-jangan..

Aku takut ketahuan?

Pilihannya hanya antara ini dan itu bukan?

Iya tidak?
Pilihannya kalau bukan ini ya itu
Kalau bukan iya ya tidak
Kalau bukan jauh ya dekat
Kalau bukan tinggi ya pendek
Kalau bukan tua ya muda
Kalau bukan baik ya buruk

Apalagi?
Ah ulah si paradokis ini..
Membingungkan

Dunia ini berisi paradoks-paradoks
Biar seimbang katanya

Jangan terlalu banyak berspekulasi
Walaupun kemungkinannya 50%
Tanya dan jawab adalah paradoks juga kan?

Ada bertanya? Aku menjawab

Mengerti? Tidak. Begitu juga aku.

Jangan terlalu keras mengartikan
Ini semua hanyalah bualan-bualan di senja sore saja
Tidak ada arti


Perjalanan kereta,
8 Juni 2015
Senja


Rasa Syukur

Jika untuk bisa bersyukur kita mengambil dari pendekatan "membandingkan nasib". Membandingkan nasib/kondisi kita dengan orang lain...

Powered by Blogger.